Кошик
В кошику немає товарів
В кошику немає товарів
Перейдіть до головної сторінки або скористайтесь пошуком, щоб знайти все, що потрібно
Перейти до головної

Невеликий нарис індустрії стрімінгу та поширені міфи про неї

Невеликий нарис індустрії стрімінгу та поширені міфи про неї

Невеликий нарис індустрії стрімінгу і поширені міфи про неї

З ростом популярності Твітча та ігрового Ютуба стрімери теж стали модними. Пік трендів vr окуляри купити і відповідний сет для них. Однак віртуальна реальність - поки що штука нішева: ігор для неї багато, але реальної революції майже немає. Half-Life: Alyx була хороша, однак це в першу чергу продаж і тест технологій, а не провісник концептуально нової епохи геймінгу.

Міф перший: стрімеру потрібен неймовірно потужний комп'ютер. Неправда, комфортно стрімити можна і з відеокарти середнього цінового сегмента чотирирічної давності, і раніше. Тут важлива сама гра і оптимізація її під оверлей - тобто другий потік відеосигналу.

Міф другий: стрімити легко кожну гру. Для старих брендів, так званого "Легасі", питання досить болюче. Частина ігор просто відмовляється запускатися в повноекранному режимі, іншу не можна навіть стрімити у вікні. Тому емуляція для ретро-геймінгу - питання непросте і вирішується предметно по кожному найменуванню окремо.

Міф третій: процесор в іграх не дуже важливий. Неправда, тому що на старих ЦП без гіпертрейдингу стрімити практично неможливо. Навантаження на ПК буде таке, що ніякий «ігровий» режим ОС не допоможе.

Міф четвертий:» ігрові браузери " і програми-твікери операційної системи можуть допомогти. Допомагають вони, за фактом, лише гаманцям розробників цього софта. Для хорошого стрімінгу потрібно якомога ретельніше пройтися по системному реєстру вручну, вимкнути зі стартового автоматичного завантаження все непотрібне, після чого запускати гру на чистій Віндовс 10, з мінімумом змін в основних системних службах. Ця порада справедлива тільки для важких, вимогливих ігор: якщо ваша мета показувати ігрову класику двадцятирічної давності - то її можна стрімити буквально з будь-якого ПК, випущеного після 2020 року.

Як збираємо ПК під стрім?

У 2020 році вартість комп'ютерного заліза продовжує зростати, але і продуктивність його теж збільшується. Тому основний критерій збірки - баланс. Стрім не повинен "задихатися" з вини самого ведучого. Проблеми можуть бути технічними, з боку сервера, але при цьому ви повинні заздалегідь переконатися, що все налагоджено і працює. Це питання поваги до аудиторії. Та й просто сама по собі гра на налаштованому правильно ПК, буде зручніше, коли все зроблено як замислювалося. Ось що знадобиться купити для стріму:

процесор. Шанувальники Інтел і АМД постійно сперечаються про те, який бренд краще для тих чи інших завдань. З виходом Ryzen у сфері стрімінгу беззастережно лідирує АМД. Рішення від Інтел можуть показувати хороші результати в самих іграх, але для стріму вони виявляються гірше. Причина - багатопоточність, вона ж гіпертрейдинг. Тобто одне ядро процесора одночасно зайнято двома (а в перспективі - і більше) каналами даних. АМД в даному питанні піонери. Процесори Інтел Кор дев'ятого і десятого поколінь теж масово почали впроваджувати багатопоточність, і вони хороші, але вимогливіші до харчування і тепловідведення. Тут вже питання бюджету і наявного заліза. І у першій, і у другій фірми найпростіші варіанти не потягнуть відразу і важку гру, і стрім. Потрібен хоча б Ryzen 5 і Core i5 відповідно, причому ревізії не пізніше 2016-2017 року;

материнська плата. Тут важливо, щоб вона підтримувала налаштування вольтажу, бажано - розгін процесора, але головне - побільше місця під диски і щоб була можливість поставити побільше ОЗУ. Для систем Інтел це Z-чіпсет, для АМД - будь-який, крім А, тут потрібно дивитися на якість ланцюгів живлення і обсяг підтримуваної пам'яті в офіційних специфікаціях;

ОЗП. З оперативкою все як завжди: більше - значить краще. Сучасним стрімерам варто мати хоча б 32 гігабайти, 16 - абсолютний мінімум, тому що при запуску браузера, стрімінгових програм і ще самої гри це все на важких потоках навантаження буде з'їдати 11-13 гігабайт, що вже впритул. Частота ОЗП важлива для АМД і абсолютно не важлива для Інтел. Тобто «сині " процесори не мають приросту власної продуктивності пропорційно частоті, швидше буде тільки сама пам'ять. А ось для АМД бажана частота плашок хоча б 3000-3200 Мегагерц, тому що Райзен може дати досить додаткового швидкодії на таких значеннях;

  накопичувачі даних. Для системи - однозначно SSD і найкраще Самсунг. Вони дорогі, проте ця доплата йде за кращі в індустрії контролери пам'яті. Якщо бюджет трохи обмежений - Кінгстон. Але це тільки для ОС, програм і топових ігор. Сам по собі твердотільний диск обмежений за кількістю циклів перезапису. Та й для зберігання відеоархівів він виявиться золотим за вартістю - один Терабайт нового швидкого SSD у форматі NVMe коштує як чотири-п'ять Терабайт місця на магнітному накопичувачі. Тому для своїх архівів купуємо класичний вінчестер, благо вони теж стали швидкі, але ще й дешеві. Для записів підійдуть WD Red, Seagate Ironwolf, у цих лінійок є особливі технології захисту запису;

відеокарта. В офіційних специфікаціях до шоломів віртуальної реальності мінімально допустимою є GeForce 970, однак це вже чотири покоління тому. Беремо те, що рекомендують виробники для тих ігор, які ви плануєте висвітлювати під RTX - виключно Нвідіа, це фірмова технологія, однак для звичайного стрімінгу годиться і Радеон. Не забуваємо: всі відносно актуальні ігрові консолі мають графічні ядра від АМД, практично адекватні тим, які стоять в настільних ПК;

монітор для стрімера... не важливий. Тобто абсолютно. Важливий він для геймера, який грає, але на якість стріму це не впливає. Ігровий комп'ютер купити можна і з самим посереднім монітором, а дозвіл для стріму просто емулювати. Тут вже питання зручності самого користувача на першому місці. Багато стрімерів купують другий монітор для читання чату і калібрування виведеного зображення.

Карти відеозахоплення і для чого вони

Те, що описано вище - набір для самої гри, так званий сетап. З цієї бази буде запускатися все потрібне ПО. Для функціонування ж стріму знадобиться ще кілька специфічних девайсів. Карта відеозахоплення повністю відповідає опису - вона "підхоплює" потік відео для ретрансляції. Це окремий чіп перекодування сигналу, який декодує картинку з відеоігри, перетворюючи її в телевізійний потік цифрової чіткості.

Чи можна обходитися без карти відеозахоплення? Цілком. Є сервіси, на які можна стримати чи не з планшета, без будь-якого додаткового обладнання. Той же Discord сам по собі може вести успішну трансляцію без зовнішніх кодуючих пристроїв. Але з картою набагато зручніше. До того ж, сучасні професійні пристрої відеозахоплення мають роз'єми для передачі картинки з сучасних консолей. Чіп сам кодує відеосигнал в потрібній якості.

Карти відеозахоплення бувають внутрішні і зовнішні. Зовнішні ставляться в USB, внутрішні - в типовий роз'єм PCI-Express. Обидва варіанти мають переваги і недоліки:

зовнішня карта компактніша;

на внутрішню карту можна поставити більше роз'ємів;

зовнішні варіанти сильніше обмежені по живленню. USB шина навіть в самій швидкісній версії не здатна видати велику кількість ват і високий вольтаж, а USB-C-карти ще взагалі особливо не відомі ринку;

внутрішні карти мають проблеми з охолодженням.

"Короткий" PCI-Express, в який ставиться модуль відеозахоплення, на всіх материнських платах при вертикальній орієнтації розташований буквально під відеокартою. А сучасні графічні адаптери дуже важкі і сильно гріються. По суті, GPU дме гарячим повітрям прямо в бік карти відеозахоплення, яка і сама працює на підвищеній температурі - як і належить мікроелектроніці. Тому категорично заборонено залишати стрім без нагляду на багато годин - це просто пожежонебезпечно! А в ході самого стріму краще постійно проводити температурний моніторинг.

При всьому вищевказаному, зовнішніх карт відеозахоплення в професійному сегменті просто не існує. У формат маленького USB-донгла не помістяться всі шукані компоненти для успішної роботи.

Зовнішня Периферія

Відразу ігноруємо миші, клавіатури, джойстики, геймпади. Тут вже кому як зручно - той так і грає. Існує маса челленджів, на зразок проходження всієї серії Dark Souls на гоночному кермі. Ігрову периферію кожен підбирає під себе сам. А ось для якості картинки значення мають інші девайси.

Особливості стримингового мікрофону:

вітрозахист. Чорний пористий "носок" на будь-якому професійному мікрофоні. Захищає від» вітру", створюваного нашим диханням. Хороший якісний мікрофон настільки чутливий, що навіть тихий видих запишеться і буде псувати аудіодоріжку;

поп-фільтр. Пориста» тарілочка " перед мікрофоном. Трохи пом'якшує артикуляцію глухих приголосних, що теж впливає на шуми. Особливо актуальний для англомовних стримерів - просто через фонетику, в німецьких мовах "б, п, т, к" вимовляються набагато чіткіше і напруженіше;

якісний підвіс або підставка. Через тяжкість конструкції будь-якого професійного мікрофона;

в ідеалі також мати шумопоглинаючу обшивку навколо стрімінгового місця, однак це опціональне рішення - далеко не у всіх стрімерів в будинку є окремий кут чисто під ігрові потреби.

Знімати самого стрімінга або пускати його голос через оверлей закадром - це вибір самого гравця. Знімати сьогодні якісно можна навіть на середній дзеркальний фотоапарат на зразок Canon EOS Mark 5D відповідної ревізії. Також в якості трендів можна відзначити «говорять голови» стримерів в кутку екрану на тлі самої гри. Це ніби як дає більш повне занурення, хоча іноді перекриває і шматок ігрового інтерфейсу. Як це зробити? Береться хромакей, та сама горезвісна «Зелена ганчірка». Чому зелена (особливо враховуючи використання і синіх відтінків)? Базові закони колористики і оптики - ви можете бути будь-якої раси і віку, але в будь-якому відтінку людської шкіри, волосся, очей є червоний компонент. Зелений фон потрібен для більш коректного вирізання тієї самої "говорящої голови", як найбільш «антагоністичний» колір. Природно, якщо стрімер сам сидить в одязі зелених відтінків - полотнище знадобиться композитне, зі вставками квітів, контрастних вже зеленому. Процес хромакеінга далеко не завжди вдалий, часто можна бачити чимало графічних артефактів.

Програми та ліцензії

Популярна програма для стрімерських потреб - OBS Studio. Краще брати її, оскільки це по гарантовано сумісно з усіма популярними картами відеозахоплення, оболонка постійно оновлюється і нормально працює з драйверами Нвідіа і Радеон. Якщо стрім через Дискорд або іншу готову платформу - там свої декодери картинки, нічого зовнішнього не потрібно.

Для налаштувань стріму потрібно звертати увагу на кольорокорекцію і бітрейт. Все та ж OBS Studio показує більш темну картинку, ніж її бачить сам ведучий стріму, тому доводиться корегувати зображення за відгуками аудиторії і самому - по калібрувальному монітору (якщо він є). Бітрейт - це спосіб перетискання картинки будь-яким сервісом. Оскільки стрімлять зараз багато, навантаження на сервера високе, будь-яке відео буде стискатися. У стрімах з низьким бітрейтом численні баги графіки на зразок сумнозвісних "квадратів" від трави, гілок та інших елементів ландшафту.

Для звукового супроводу краще брати музику з вільних бібліотек - інакше є шанс блокування звуку на каналі цілком через авторські права. Також з таких відео дуже охоче знімають монетизацію за перегляди - тобто комерційні стрімери буквально втрачають взагалі весь заробіток. Будьте уважні до поширення контенту, читайте призначені для користувача угоди, співпрацюйте з видавцями. Та ж Нінтендо відома дуже жорсткими правилами по відношенню до стрімерів.