Без вихідних з 10:00 до 20:00
support@versum.ua
Меню
0 800 336 545
Безкоштовно з усiх номерiв
0 -
Ваш кошик порожній!

Навіщо потрібні ігрові сервіси і чим вони відрізняються

Навіщо потрібні ігрові сервіси і чим вони відрізняються


Навіщо потрібні ігрові сервіси і чим вони відрізняються

Внутрішньоігрових служб зараз дуже багато. Технічно, кожен магазин з донатнимі покупками всередині гри може справедливо вважатися ігровим сервісом. Однак це не зовсім предмет обговорення. Під подібними послугами ми можемо розуміти ресурси, які допомагають придбати геймерські бренди, весь супутній мерчендайз і взагалі якось просувати ігрову індустрію.

Саме тому ми не беремо до уваги, наприклад, магазини оргтехніки. Збірка ігрового комп'ютера - процес, який не обов'язково пов'язаний з самими геймерськими тайтлами. Тим більше, саме поняття електроніки для геймерів зараз розмито. З урахуванням поточних цін на відеокарти, умовно ігровий графічний процесор можна використовувати і для рендерингу. Тим більше, професійні та киберспортивні рішення від Нвідіа збираються на тих самих відеочіпах, основна різниця - драйвера і кількість доступної на борту відеопам'яті.

Розглянемо ж самі амбітні і гучні геймерські сервіси останніх років, які залишили досить помітний слід в індустрії.

Google Stadia

Почнемо з провалу від «народного» пошукача. Гугл взагалі любить інвестувати в усі інформаційні цифрові стартапи на світі - капіталізація величезна, раптом хоч щось з прикладених зусиль реально вистрілить? Цього разу вийшло не так.

Ідея була вкрай амбітна. Збірка ігрового комп'ютера коштує тисячі доларів незалежно від актуального покоління електроніки. Можна купити консоль, але у них дуже специфічний ринок. А ще через великі тертя з правових питань жодна Плейстейшн або Нінтендо не обходилися без ексклюзивів. Але головний аргумент - великі приставки виходять раз в шість-сім років, а між поколіннями в них змінюється не дуже багато. ПК все ж набагато універсальніше. Але хороший десктоп дорогий. Як же бути?

Гугл звернувся до хмарних обчислень. Шлях добре відомий. Ті ж дизайнери тривимірних об'єктів часто замовляють фінальну обробку на сторонніх рендер-фермах просто тому, що далеко не у всіх є гроші на те, щоб отримати дійсно ультимативний ПК. Та й моделі з роками тільки ускладнюються.

Те ж можна зробити і в геймінгу. Вам достатньо мати будь-який китайський планшет за 150 доларів і інтернет, купити ігрові навушники до нього і придбати сервіс Стадії. Гра крутиться на серверах Гугла, а від гравця бере тільки інпут - тобто сигнали з керуючого пристрою: клавіатури, джойстика, миші, тачскріна, геймпада і т.д. В теорії все звучить чудово. Що ж пішло не так? Багато що:

концепція «пограти останнім Кредо асасинів з будь-якого планшета» впирається в мобільний інтернет. Для гри з картинкою дозволом 4К потрібно передавати гігабайти трафіку за лічені хвилини. По-перше, в Європі і США це вкрай дорого, по-друге - навіть на топових смартфонах за кілька тисяч доларів ще немає стільки вбудованої відеопам'яті. Через вайфай і зовсім грати неможливо - пінг до Стадії виходить не по-людські довгим;

проблему пінгу взагалі не вийшло вирішити. Навіть з відмінним оптоволоконним інтернетом і навіть на презентації в Каліфорнії, тобто на мінімальній відстані від серверів Гугла;

вкрай повільні переговори з виробниками основних ігрових хітів;

паралельне представлення власних ігрових аксесуарів виявилося вкрай посереднім і змастив і без того не особливо хороше враження.

Підсумки бурхливої діяльності були очевидні: хайп пройшов, всі вкладники розбіглися.

Справедливості заради, навіть в Рунеті є маса подібних сервісів, щоб грати в новітні хіти віддалено. Абсолютно легальна підписка на ігри, які точно так само крутяться на чиємусь сервері. І проблеми ті ж - баги, купа ґлітчів, величезні затримки між командами. Якщо ви кіберспортсмен або прагнете ним стати, якщо просто граєте на швидкість і на максимальних рівнях складності - просто забудьте про такі майданчики. Але якщо грошей на потужний ПК немає, а інтернет дозволяє - ознайомитися можна.

GOG.com

Прекрасний ігромагазин з пропискою в Польщі. Спочатку називався Good Old Games, і бренди там були дійсно старі і добрі. Поляки не просто випускали золоту класику для всіх, у кого збірка ігрового комп'ютера викликає фінансові труднощі. Згодом ГОГ сильно розрісся і став фактичною альтернативою Стіму (про який нижче).

Характерні особливості сервісу:

дбайливе поводження зі старими іграми. Якщо ви купуєте щось родом з дев'яностих в ГОГ - будьте впевнені, воно запрацює. Фахівці магазина випускають своєчасні патчі на нові процесори і в цілому оптимізують під сучасні ОС;

бібліотека ігор все ж досить скромна. На відміну від більш іменитих конкурентів, фірма просто не може собі дозволити велику кількість франшиз одночасно. Магазин поповнюється, але не настільки швидко, як би хотіли фанати ігор;

досить хороший лаунчер, тобто оболонка для запуску. На відміну від дуже багатьох проєктів, він стабільний і не викликає непередбачених проблем у своїй роботі;

в цьому магазині найчастіше можна знайти ті найменування ігор, які не хочуть перевипускати більш імениті фірми з різних причин. ГОГ може собі дозволити використовувати різні ліцензії з меншими думками про вигоду, він тільки набирає аудиторію порівнянних розмірів.

Steam

Ігровий сервіс-легенда, власне він ледь не вбив піратство на ПК завдяки величезній бібліотеці і постійним знижкам. Сьогодні збірка ігрового комп'ютера - це відповідь на питання «чи потягне ця конфігурація все нові хіти з Стім». Відповідь зазвичай виявляється позитивною. При цьому сам по собі магазин від Валв не бездоганний. Як і у будь-якого практично монопольного продукту, у нього є специфічні особливості:

величезна кількість проєктів, в яких важко зорієнтуватися. У рік виходить кілька тисяч інді-ігор, не кажучи про явні блокбастери. Розібратися в тому, що саме варте уваги, вкрай важко;

а причина цих труднощів - вкрай кульгаючи система контролю. Раніше у них був механізм Greenlight, який допускав гри до публікації. Але вимоги там були дуже посередні: потрібно було купити гру через Стім (взагалі будь-яку), зробити разовий внесок на сто доларів і отримати відгуки на майбутній проект;

і ось з відгуками теж спірне питання. У соц.мережах досі ними торгують заради просування чергового невідомого і нікому не потрібного «шедевра». Найчастіше такі ігри так само швидко зникають із трендів, як колись з'явилися.

Словом Стім - це Гугл зі світу магазинів комп'ютерних ігор. Він безкоштовний, стабільний, має величезну службу техпідтримки. Але одночасно цей сервіс пропонує вкрай спірні варіанти цензури, а бібліотека дуже погано відсортована. При цьому Стім еволюціонує, а нарікати на якість ігор можна в першу чергу на тих, хто подібний продукт розробляє. Крім того, у компанії є власні цікаві розробки на кшталт Шолома віртуальної реальності.

Фірмові оболонки для запуску

Так, подібну категорію можна трохи узагальнити. Уже при збільшеній популярності Стіма кожна окрема велика корпорація чомусь захотіла закритий пропріетарний інтернет-магазин. Зрозуміло, коли таке робить Майкрософт - ці ділки випускають операційні системи на весь світ, їм вбудований сервіс цифрових продуктів як повітря потрібен. Але для великих представників ігрового бізнесу це скоріше данина моді.

Відразу обмовимося - мова не йде про програми-лаунчери конкретної гри. Багато старих проєктів на кшталт Ліги Легенд мають окрему оболонку для входу. Це нормально. Окрема програма запуску взагалі була стандартом ігрової індустрії року до 2010. Але з тих пір багато чого змінилося:

в кожній такій оболонці величезна кількість реклами. Не встиг гравець увійти - перед ним уже блимають дуже цінні пропозиції купити ігрові навушники, виконані в стилі бренду даного концерну, що виробляє ПО;

величезна кількість багів і накладення ліцензій одна на іншу. Наприклад, купили ви абсолютно законно Мас Ефект через Стім. При цьому гра не завантажена. Просто клієнт Стіма запущений і показує наявність в ньому цієї гри. Тепер ви хочете купити всю колекцію цих ігор безпосередньо в EA Origin, на сайті видавця. При установці виникає конфлікт перевірки ліцензій, який може навіть зламати операційну систему;

будь-яка з цих оболонок запуску чомусь гальмує. Здавалося б, Юбісофт - величезна корпорація, яка має тисячі програмістів. Що заважає налагодити програму запуску на рівні Стіма? Очевидно, банальна жадібність видавців, що стежать лише за продажами, але ні в якому разі не за зручністю користувачів;

природно, як і будь-який пропріетарний продукт - містить суто власну творчість. Якщо ви хочете встановлювати ігри різних великих видавців - тримайте добру дюжину програм запуску на своєму ПК. І ці оболонки продовжують конфліктувати один з одним, з ОС, з призначеної для користувача електронікою;

ексклюзивні публікації. Деякі гарячі хіти просто не виходять в Стім, ГОГ і на інші великі майданчики досить довгий час. Хочете пограти - встановлюйте ці проблемні програми.

Epic Games Store

Сервіс-мем серед геймерів, і в хорошому, і в поганому сенсі. Належить однойменній компанії, яка випускає Fortnite і багато хітових брендів ігор подрібніше. Уже цього вистачило б для того, щоб отримати глузування: у Фортнайта сумнозвісне ком'юніті досить агресивних і неосвічених гравців, від чого страждають і любителі цієї гри, які хочуть проводити чесні джентльменські матчі.

Але Епік Геймс прославилися не цим. У певний момент в них почали дуже сильно інвестувати представники китайського медіагіганта Tencent. І це також причина напруженості, як з огляду на політичну напруженості, так і через особливості китайської монетизації ігрової індустрії в цілому.

Головна ж причина ефекту бомби, що розірвалася - Epic Games Store на гроші китайських інвесторів почав дуже агресивно викуповувати права на публікацію тих чи інших ігор. Вперше в історії складання ігрового комп'ютера під хіт з Плейстейшн набуло сенсу - вже вийшли інтерактивні фільми Девіда Кейджа, говорять про те, що навіть права на Bloodborne перекуплять. Здавалося б, все добре?

Почасти, це вірно. Прихід консольних хітів на ПК - благо. І картинка стає приємніше, і аудиторія впевнено зростає. Але будь-який прогрес має ціну. Епік Геймс ввели практику тотальних ексклюзивів. Тобто хітова гра виходить на комп'ютері - але легально купити ви її можете тільки в цьому магазині протягом якогось часу, зазвичай півроку, але все частіше лунають відомості про те, що цю гру затримують на невизначений термін.

Розробникам такий стан і вигідний, і ні. Завдяки все тим самим китайським інвесторам, у «Епік» набагато приємніші умови співпраці. Вони просто залишають компаніям побільше грошей. Але при цьому нова монополізація ринку - однозначно погано. Незважаючи на такі ж щедрі знижки, як у Стіма, сподіватися на стабільно низькі ціни в майбутньому досить важко. Друга причина - китайський внутрішній ринок з цензурою. Ні, компартія Китаю не може заборонити нікому виробляти будь-який контент. Просто потім в КНР його не продаси - а від ринку на півтора мільярда людей просто так не відмовляються.

Словом, платформа суперечлива. Сама по собі наявність нового величезного гравця - добре, щоб Стім не спочивав на монопольних лаврах і продовжував радувати доступними цінами. Поки в світі є досить інтенсивна конкуренція за типом АМД проти Інтел, АМД проти Нвідіа (в відкритих), Стім проти ГОГ і проти Епік Геймс Стор - середньостатистична збірка ігрового комп'ютера все ще доступна для середнього користувача. А це дуже важливо, в кризові часи електроніка дорожчає першою, а дешевшає вкрай повільно.