Кошик
В кошику немає товарів
В кошику немає товарів
Перейдіть до головної сторінки або скористайтесь пошуком, щоб знайти все, що потрібно
Перейти до головної

Що потрібно для занурення у віртуальну реальність?

Що потрібно для занурення у віртуальну реальність?


Що потрібно для занурення у віртуальну реальність?

З плином часу інтерес громадськості до технології VR то зростає, то падає. Незважаючи на все це технологічний прогрес не стоїть на місці, і технологія VR стрімко розвивається. Якщо ви задумалися над тим, що ви хочете зібрати ігровий комп'ютер з підтримкою VR, ця стаття розповість про плюси технології.

У 2019 всесвітньо відома команда розробників Valve зробила анонс продовження всіма улюбленої серії ігор Half-Life. Ця новина сколихнула індустрію, оскільки багато фанатів студії і рядових геймерів довго чекали цього релізу. З першого погляду, в цьому немає нічого не звичайного, якби не одне але - представники студії заявили, що насолодитися новою грою серії можна буде тільки користувачам, у яких є шолом віртуальної реальності. Величезна фанатська база HAlf-Life не очікувала такого цікавого підходу від студії, і багато шанувальників серії ігор всерйоз задумалися над тим, що їм потрібно купити VR окуляри.

Природно, ця новина стала актуальна не тільки для VR спільноти, оскільки багато великих ігрових студій, які не приділяли жодної уваги цьому напряму, всерйоз задумалися над випуском ігор з підтримкою VR. Як це завжди і буває, думки розділилися на два основні табори - одні стверджують, що технологія VR вже давно померла і є безперспективною. Інші ж твердять, що зараз найкращий час для того, щоб купити окуляри віртуальної реальності і сповна насолодитися новим витком, що активно розвивається в гейм-індустрії.

Хто ж правий?Доцільно кидати всі справи і йти в магазин за дорогим девайсом саме зараз? Чи актуально зараз купити VR окуляри і пограти тільки в нову Half-Life: Alyx, або можна побалувати себе іншими іграми із застосуванням цієї технології? Ми спробуємо вникнути в саму суть питання і знайти потрібні геймерам відповіді. Забігаючи трохи вперед потрібно уточнити, що в поточних реаліях VR технологія використовується у фільмах, відеороликах, 3D моделюванні, і в безлічі інших цікавих напрямках і проектах.

З чого все почалося?

Сьогодні немає сенсу обговорювати VR технології 90-их років - тема дуже цікава, але практично ніяк не пов'язана з тим, що відбувається в сучасному світі. Головне, що потрібно знати про цю фазу розвитку – перші працюючі моделі VR були настільки безперспективними і жахливими, що ніхто не чіпав цю технологію ще багато років.

Зародження технології прийнято асоціювати з початком збору фінансових коштів на випуск Шолома Oculus Rift в 2012 році. Також варто сказати про Google Cardboard, випуск якого відбувся через два роки.

Cardboard є коробкою з картону, всередині якої знаходяться лінзи. У цю коробку користувач поміщає свій смартфон, на дисплей якого виводитися спеціально створена стереокартинка через додаток.

Якість підсумкового зображення безпосередньо залежало від роздільної здатності екрану мобільного телефону (творці проекту рекомендували використовуватися пристрої, з екраном від 1080p). Трекінг руху голови проводився завдяки вбудованому в телефон гіроскопу. Простими словами, користувач повинен був купити "VR окуляри", запустити спеціальну програму на телефоні, помістити гаджет всередину пристрою і перенестися в VR.

Така примітивна розробка стала відмінним ривком для розвитку і популяризації VR, оскільки багато смартфонів вже тоді були обладнані гіроскопами, а саму картонну коробку можна було придбати за кілька доларів на Аліекспрессе. Також представники компанії Гугл здійснювали публікації креслень та інструкцій для того, щоб користувачі могли самостійно виготовити картонний пристрій і вставити в нього потрібні лінзи.

На той момент більшість користувачів посміялися над такою примітивною ідеєю і забули. Однак представники компанії Самсунг, оцінивши весь потенціал подібних пристроїв, випускають власні окуляри Gear VR в 2014 році. Шолом був сумісний лише з деякими моделями смартфонів, в основному, шоломом могли користуватися тільки власники флагманів компанії.

Самсунг допрацював дизайн пристрою, використовував пластик для виготовлення корпусу, а також обладнав пристрій такою-сякою вбудованою електронікою – 3-осевим гіроскопом. У комплекті користувач також знаходив пульт, який був призначений для навігації у віртуальному світі. Новинка не знайшла особливої популярності через декілька причин:

1. Gear VR могли використовувати тільки власники флагманів Samsung.

2. Невиправдано висока ціна.

3. Вузький спектр застосування гаджету.

В цей самий період часу, в середині 2013 року, користувачі, які встигли попередньо замовити Oculus Rift, вже отримали комплекти від розробників з маркуванням DK1. Уже через рік була презентована нова версія під маркуванням DK2. Це вже була набагато більш продумана і значна продукція. Незважаючи на це, вона була націлена на ентузіастів, яким було не цікаво на цьому заробляти, а також на творців перших VR ігор.

Справжнє формування існуючого сьогодні ринку відбулося в 2016. Тоді Valve, співпрацюючи з НТС, представив свій продукт під назвою Vive. В цьому ж році Окулус, під чуйним керівництвом Фейсбук випускає першу модель для масового ринку під маркуванням CV1.

Як працюють нові моделі VR?

Зараз можна купити окуляри віртуальної реальності від різних виробників і брендів. Однак, всі існуючі на даний момент VR окуляри, незалежно від цінової категорії, функціонують за одним і тим самим принципом. Деталі можуть значною мірою відрізнятися. А як відомо, саме окремі нюанси формують повноту картини і сприйняття продукту публікою. Саме ці нюанси на прикладі різних виробників ми і розглянемо.

Створення 3D-картинки - унікальність технології

Якщо не розглядати аматорські моделі шоломів і відверте сміття, якого вистачає на Аліекспресс, а говорити про серйозні моделі VR шоломів з вбудованою електронікою, потрібно зробити акцент на наступному пункті. Для формування 3D картинки використовується вмонтований дисплей, який відображає дві картинки - для кожного ока окремо. Роздільна здатність самого дисплея може сильно відрізнятися в залежності від моделі. Наприклад, один з флагманів сучасної індустрії, а саме Oculus Rift S використовує одиночний екран. Роздільна здатність екрану - 2560х1440. Частота оновлення - 80 Гц. Слід також зазначити, що деякі моделі використовують два окремих дисплея - для кожного ока по одному.

Користувач дивиться на зображення через спеціальні лінзи, як і в примітивному Карборді, проте самі лінзи стали набагато цікавіші через свій розмір і чіткість. Якщо ви підете в магазин електроніки, щоб купити VR окуляри, з імовірністю в 90% у вас в руках опиниться продукція, яка використовує лінзи Френеля. Вони набрали популярність через свою легку вагу, високу чіткість і значну площу, що як раз, до речі, в разі окулярів віртуальної реальності.

Саме роздільна здатність екрану безпосередньо впливає на ціну пристрою. Чим більша ціна, тим краща роздільна здатність. При високій роздільній здатності користувач буде менше помічати "ефект москітної сітки" або скріндор. Цей ефект виник через те, що наше око може розрізнити дистанцію між пікселями на дисплеї.

Скріндор є однією з основних проблем, яку намагаються вирішити розробники сучасних VR шоломів. Для цього випускаються дисплеї з підвищеною роздільною здатністю і використовуються високотехнологічні фішки, які дозволяють маскувати цей ефект. Наприклад, творці Шолома Samsung Odyssey Plus придумали власну технологію для того, щоб приховати видимість пікселів. Користувачі стверджують, що технологія працює, однак зображення стає злегка "мильним". Можна впевнено говорити про те, що повне вирішення проблеми скріндору вже не за горами.

Ще одна проблема, що виникає у користувачів, які вирішили зібрати ігровий комп'ютер і купити VR окуляри - обмеження кута огляду. Уявіть, що ви повинні сприймати оточення з одягненою на голову маскою водолаза. На даний момент, хорошим для сучасних VR комплектів вважається кут огляду в 90-110 градусів. Незважаючи на це обмеження, при активній грі користувач перестає акцентувати увагу на цей нюанс і може повністю насолодитися ігровим процесом.

Найсучасніші моделі, такі як Pimax 5K / 8K мають кут огляду в 200 градусів. Інша розмова, що шолом не володіє обіцяною розробниками роздільною здатністю. Також варто враховувати неймовірно високу ціну нових моделей. Варто врахувати, що на сьогоднішній день кут огляду в 140 градусів є найбільш затребуваним серед геймерів, оскільки з великим кутом огляду не справляються навіть топові відеокарти.

Відстеження поворотів голови

Для відстеження рухів голови виробники VR очок використовують гіроскоп і кутові акселерометри. Програмне забезпечення шолома аналізує показники датчиків на високій частоті. В результаті користувач відчуває, що він крутить головою ніби в реальному світі.

При спробі різко повернути голову використовуючи шолом для телефону, користувач помітить ривки, через що втрачається "ефект повного занурення". Якісний трекінг - один з головних нюансів, що відрізняє дорогі VR комплекти для ПК від мобільного VR.

Щоб повністю зануриться в віртуальну реальність, виробники придумали спеціальну систему просторового відстеження. Однак щоб отримати насолоду від всією красою цієї системи, потрібно купити VR шолом за чималі гроші. Але в чому суть роботи системи? Існує дві основні технології.

Перший тип трекінгу використовує розставлені по приміщенню камери з вбудованими сенсорами, завдяки яким система відстежує сигнал і визначає розташування шолома.

Основний недолік цієї технології полягає в необхідності розміщення камер, які забезпечують роботу всього комплекту. Також варто не забувати про певні відстані між камерами. Це стане справжньою проблемою, якщо ти збираєшся зібрати ігровий комп'ютер і купити окуляри віртуальної реальності, встановивши систему в маленькій ігровій зоні, де просто не вистачає місця для закріплення всіх потрібних датчиків.

Другий тип - трекінг всередині шолома. Суть цього методу полягає в тому, що датчики для визначення положення шолома в просторі закріплені на самому пристрої. Першими, хто створив шолом із застосуванням подібної технології, стала компанія Windiws. Багато хто оцінив такий метод і почали випускати різні варіації шоломів з "трекингом навиворіт".

Даний метод дозволяє позбутися від великої кількості додаткового обладнання, що позитивно впливає на підсумкову ціну всього комплекту. Логічно, що чим більше камер буде використовувати шолом, тим вищу ефективність відстеження свого розташування в просторі він може запропонувати користувачеві.

Варто згадати про відстеження рук в VR. Для цього використовуються спеціальні геймпади, які гравець тримає в руках. Є безліч варіацій від різних виробників, кожна має свої плюси і мінуси. На даний момент найбільш високотехнологічними і зручними прийнято вважати "кастети" від компанії Valve. Їх основна особливість полягає в можливості відслідковувати не тільки положення руки, але і кожного окремо взятого пальця і силу натиснення.

В якості висновку

Підводячи підсумки можна сміливо говорити про те, що в сучасному світі, ідея купити VR окуляри звучить досить цікаво. Сучасна гейм індустрія надає широкий вибір ігор для любителів різних жанрів. Культові студії адаптують як нові, так і старі проекти для використання VR, і ця технологія стає все більш популярною з кожним новим днем.